Безплатен телефон 0800 900 25

Две български улици начело по спад на наемите на магазини в глобален мащаб

Публикувана на 14.01.2016

На „Александър Батенберг“ в Пловдив, „Александровска“ в Бургас и улица в ирландския град Лимерик е отбелязано най-голямо понижение в проучването на Cushman & Wakefield

Магазините на две търговски улици в България - „Александър Батенберг“ в Пловдив и „Александровска“ в Бургас, регистрират най-голям спад на наемите в Европа в глобално проучване на най-високите наеми на най-добрите локации в 59 държави на консултантската компания Cushman & Wakefield Inc., цитирано от Bloomberg.

Спадът и на двете улици у нас е с по 50% през последните 12 месеца до юни. Единственият друг пазар със същото намаление на наемите е отчетен в ирландския град Лимерик на улица "О'Конъл стрийт".

Европа изостава

Спадът на наемите у нас е в синхрон с общата тенденция в Европа, където икономическото забавяне понижи наемите на първокласни площи на най-престижните локации средно с 4,5%, сочат данните на компанията.

Така парижката "Шанз-Елизе" пада на пето място от трето в глобалното подреждане след спад на наемите от 9,5%. "Виа Монтенаполеоне" в Милано се понижава до шесто място от четвърто, а дъблинската "Графтън Стрийт" изостава до 13-то от осмо след намаление на наемите от близо 26%. На атинската търговска улица "Ерму" спадът е 15%.

Изключение в Европа е Лондон. Наемите на първокласни магазини в северната част на "Бонд Стрийт" са скочили с 19%, благодарение на което улицата напредва до четвърто място в света от шесто и измества Шанз-Елизе като най-скъпата улица в Европа.

Възход в Азия

Същевременно Токио и Сеул напредват в глобалната класация, тъй като икономическата перспектива пред Азиатско-тихоокеанския регион накара международни вериги и луксозни марки да се конкурират за магазини там.

Токийският квартал "Гинза" е напреднал с две позиции до трето място, а "Мьонг Донг" в Сеул се покачва от осмо на 11-то място. Увеличение с 9,6% на наемите запазва "Козуей Бей" в Хонконг на второ място след "Пето авеню" в Ню Йорк, където е отчетен 8,8% ръст.

Вериги като испанската Inditex SA и производителя на луксозни стоки LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA фокусираха експанзията си в Азиатско-тихоокеанския регион, който беше по-слабо засегнат от финансовата криза от Европа.

„От глобалните региони Азиатско-тихоокеанският има най-добри перспективи за ръст“, коментира Джон Страчан, шеф на отдела за търговски имоти в базираната в Ню Йорк Cushman.

Наемите на най-добрите локации в света са се повишили или са останали стабилни на две трети от общо 59-те държави през последните 12 месеца до юни, след като същото проучване миналата година показа най-големия спад на наемите от 25 години.

www.investor.bg

© 2006-2019 ARCO REAL ESTATE Всички права запазени