Безплатен телефон 0800 900 25

Как изглеждат кръстовищата на две нива и другите подобрения в София?

Публикувана на 15.01.2016

Схема на кръстовище на две нива на Лъвов мост в София. Снимка: Столична община
Как ще изглеждат кръстовищата на две нива и другите подобрения в пътната инфраструктура в София е въпрос, който вълнува столичани. Investor.bg публикува схеми на съоръженията.
 
През тази година ще започне изграждането на две кръстовища на две нива в София, като за първото - кръстовище в кв. Младост, вече има договор с Трейс груп холд АД. Това кръстовище ще свърже бул. Сахаров с ул. Св. Киприян с мост над бул. Андрей Ляпчев.
 
Второто кръстовище на две нива ще е на бул. Иван Евстатиев Гешов и ул. Георги Софийски, като строежът му се планира да започне през тази година.
 
Планира се изграждането на много такива съоръжения, защото на практика те са нужни на всяко по-голямо кръстовище. Например на бул. Цариградско шосе те са 6 (с бул. Пейо Яворов, при ул. Александър Жендов, на 4-ти километър, на 7-ми километър, при кв. Горубляне и на Околовръстно шосе). Те превръщат Цариградско шосе в столичната вътрешноградска магистрала.
 
На южната дъга на околовръстния път вече са изградени три такива кръстовища (новите са на отбивките за Симеоново, Драгалевци и при Младост 4 и старото на отбивката за Бояна). Други кръстовища на две нива на Околовръстен път са с Цариградско шосе, при Казичене, с Ботевградско шосе и с Кремиковско шосе. В процес на изграждане е кръстовище на две нива между Околовръстен път, пътя за Банкя, магистрала Люлин и отбивка за бул. Добринова скала. Кръстовищата на две нива, които са готови или в процес на строителство, са общо 9 само на околовръстното.
 
Подобни съоръжения има и на гара Подуяне, ул. Черковна и бул. Данаил Николаев, мостът Чавдар, надлез Надежда, на Ботевградско шосе и бул. Владимир Вазов, на бул. Владимир Вазов и ул. Бесарабия, на бул. Владимир Вазов и ул. Резбарска, на бул. Владимир Вазов и ул. Витиня, на бул. Сливница и ул. Крум Стоянов.
 
Общо на бул. Владимир Вазов има 5 такива кръстовища, ако в сметката се включи и мостът Чавдар (началото на бул. Дондуков).
 
По бул. Данаил Николаев има 3 такива кръстовища (пътен възел Подуяне, ул. Черковна (само в посока Подуяне) и мостът Чавдар).
 
По бул. Ботевградско шосе също са три, а именно Подуяне, с бул. Владимир Вазов и с Околовръстен път.
 
На бул. Иван Гешов в момента има кръстовище на две нива с бул. Цар Борис III, но се планират още две в съседство - при ул. Г. Софийски и при бул. Бългрия. Удобство носи и бул. Брюксел, който осигурява транзитно преминаване над квартал Дружба.
 
Общо кръстовищата на две нива в София са 24 (без бул. Брюксел), включително детелината на магистрала Люлин и Околовръстен път.
 
Планове има и за две нови кръстовища на две нива на бул. Пейо Яворов (след това с бул. Цариградско шосе) и на следващите две кръстовища с бул. Драган Цанков (телевизионната кула) и с бул. Стоян Михайловски (Симеоновско шосе - ул. Св. Наум).
 
Предвиждат се и кръстовища на две нива при Лъвов мост, при Бакърена фабрика (разширение), както и при съединението на булевардите Александър Малинов, Андрей Ляпчев и Андрей Сахаров в квартал Младост.
 
Предвижда се също така на второ ниво да бъдат качени трамваите на Петте кьошета.
 
В последните години в столицата бе осъществено разширение на ул. Опълченска от Ал. Стамболийски до бул. Т. Александров, което превърна улицата в трилентова почти по цялата й дължина.
 
На кръстовищата при Пирогов и между Дружба 2 и Горубляне пътната маркировка бе преначертана и там, където преди това имаше 2 платна, вече има 3, което значително улеснява трафика.
 
Основното подобрение в София обаче си остава първият лъч на метрото, който осезаемо намали трафика по булевардите Царица Йоана, Тодор Александров, Сливница, Цар Освободител, Цариградско шосе и Драган Цанков.
 
Разширението на първия лъч до Цариградско шосе ще обхване и живущите в кварталите Младост 1А и Младост 3 и ще улесни достъпа до Младост 4 и Дружба 1 и 2.
 
Пускането в експлоатация на втория лъч на метрото между кварталите Надежда и Лозенец се очаква да облекчи трафика по много булеварди и улици като Ломско шосе, Скопие, Константин Величков, Опълченска, Мария Луиза, Васил Левски, Георги Раковски, Евлоги Георгиев и Черни Връх.
 
Други планирани подобрения в столичната инфраструктура са продълженията на първия метродиаметър до Летище София и квартал Младост 4, връзка от бул. Брюксел до терминал 2 на Летище София, продължение на магистрала Хемус от околовръстното до пътен възел гара Яна, разширение на южната дъга на околовръстното шосе от кв. Младост 4 до Симеоновско шосе, разширение на северната дъга на околовръстното шосе, както и пробив на бул. Данаил Николаев до Централна гара (от Сточна гара до Централна гара).
 
Предвижда се и леко метро от кв. Княжево (по маршрута на трамвай 5 по бул. Цар Борис III) до квартал Васил Левски.
 
Един от проблемите, които остават пред транспорта в София, е тунелът за Люлин на бул. Царица Йоана, който ще поеме и част от трафика от магистрала Люлин.
 
След двете нови кръстовища на две нива на бул. Пейо Яворов, проблем със задръстванията ще остане на кръстовището на продължаващия го булевард Никола Вапцаров и бул. Черни връх.
 
Вижте схеми на направените и предвижданите подобрения в столичната инфраструктура.
 
www.investor.bg
© 2006-2019 ARCO REAL ESTATE Всички права запазени