Безплатен телефон 0800 900 25

Oткриват три търговски парка в столицата в началото на 2011 г.

Публикувана на 14.01.2016

Най-активните вериги по отношение на новооткрити магазини през първото полугодие бяха Плюс, Пени Маркет и Карфур

Форматът на ритейл парковете (специално построен проект, в който има поне три големи търговски вериги, заемащи около и над 3 хил. кв. м площ, с осигурена охрана и с достатъчен брой паркоместа), постепенно набира популярност у нас, макар и с по-ниска скорост в сравнение с моловете, отчитат консултанти в сектора на бизнес имотите.

В момента в процес на изграждане са няколко проекта от този тип, сред които Ритейл Парк Средец, Ритейл Парк Вазов и Black Gold – и трите в София. Предвижда се те да бъдат открити в началото на 2011 г., става ясно от анализ на пазара на търговски площи на Colliers International.
Още по темата
Пет нови мола у нас от началото на годината, още пет отварят до края й
Търговските паркове – все още предпочитан инвестиционен актив
Очакват проектите за търговски паркове да станат по-популярни от моловете

Най-големият от тях като обща отдаваема площ (42 хил. кв. м) е Ритейл Парк Средец, който се намира зад Централна гара в столицата. Проектът се изгражда върху парцел с площ 90 дка и се предвижда да разполага с 1300 паркоместа.

Търговският парк Black Gold е в близост до бул. „Ботевградско шосе“ и Челопечене и ще има 30 хил. кв. м отдаваема площ. Паркът се строи върху парцел от 80 дка, планирани са 1200 паркоместа.

На бул. „Владимир Вазов“ върху парцел от 75 дка се изгражда Ритейл Парк Вазов с обща отдаваема площ от 25 хил. кв м. Той ще има 1000 паркоместа.

Експанзията на търговските вериги продължава, макар и с по-умерени темпове

Най-активните вериги по отношение на новооткрити магазини през първата половина на 2010 г. бяха Плюс, Пени Маркет и Карфур, сочат наблюденията на консултантите.

Билла стана най-голямата верига за хранителни стоки в България със 74 супермаркета в страната и планове да открие нови 15 до края на 2010 г.

Очакваното стъпване на Лидл на пазара у нас не се осъществи с развиване на самостоятелна мрежа, а чрез закупуването на веригата магазини Плюс в България и Румъния, припомнят от компанията.

До момента Кауфланд откри пет нови магазина, като планира да отвори още толкова до края на годината. Откриването на три хипермаркета на веригата Карфур в Пловдив, София и Варна пък даде старт на ценова война.

От Colliers определят като изненадваща значителната активност на компаниите за електроника през първото полугодие, водени от Техномаркет. Веригата откри 16 нови магазина, основно съсредоточени в по-малките градове на страната. За сравнение, новите магазини на Технополис за този период са само два, които обаче са позиционирани в най-големите молове в столицата.

www.investor.bg

© 2006-2019 ARCO REAL ESTATE Всички права запазени