Безплатен телефон 0800 900 25

Александър Отто: Българският пазар на молове остава много интересен

Публикувана на 22.01.2016

В ексклузивно интервю за Investor.bg говорим с г-н Отто за бъдещето на пазара на търговски центрове у нас и в Европа, развитието на електронната търговия и формулата за успеха.
 
- Г-н Отто, поздравления за новата позиция като председател на Международния съвет на търговските центрове (ICSC). Върху какво смятате, че трябва да бъде фокусът на съвета в близко бъдеще?
 
ICSC вече е много добре позициониран. Той е облагодетелстван от цялото ноу-хау на своите членове. На европейско ниво се надявам, че ще постигнем още по-добра комуникация и обмяна на опит в рамките на сектора на моловете. Всички бихме имали полза от това. В този мисъл бих искал да подкрепя активното участие на всички лидери в организацията.
 
Наред с това бих искал да засиля обмена на ноу-хау между Европа, Америка и Азия. Все повече компании се включват на глобално ниво и ICSC е перфектната платформа за това.
 
- Накъде смятате, че върви сегментът на търговските центрове в Европа в настоящия макроикономически контекст? Можем ли да кажем, че най-лошото за пазара вече е преминало?
 
По мое мнение пазарите са все още далеч от това да са преминали „най-лошото“. Кризата, особено в страните от Югоизточна Европа, и ограниченото финансиране дори на стабилните пазари все още не са приключили.
 
- Видяхте ли много продажби на проблемни активи в сегмента по време на кризата? Очаквате ли много и занапред?
 
На пазара имаше едва няколко такива продажби. Банките останаха прекалено сдържани в това отношение. Те по-скоро се опитваха да решават проблемите с настоящите партньори, отколкото да отчетат загуби при принудителни продажби. Не смятам, че ще има много продажби на проблемни активи и за вбъдеще.
 
- Очаквате ли развитието на нови проекти в сегмента да се раздвижи и за кои пазари?
 
Да. Въпреки че темповете през последните години се забавиха, очакваме развитие на нови проекти, особено в Германия, Турция и Полша.
 
- Виждате ли някакви големи промени във формата при търговските центрове, породени от новата икономическа и потребителска действителност?
 
Мисля, че това е в по-малка степен в сила за търговските центрове. Това, което е вероятно за в бъдеще, е търговските площи за някои ключови наематели да бъдат намалени, така че в центъра да могат да бъдат поместени повече магазини.
 
- Очаквате ли развлекателният елемент да играе по-съществена роля (и да заема по-голяма част от търговските площи) в бъдеще?
 
През последните няколко години развлекателният елемент в България стана все по-съществена част от новите молове, давайки на купувачите повече възможности за избор наред с пазаруването.
 
Разбира се търговията може да бъде различна форма на забавление и от значение е да се постигне синергия между пазаруването и развлечението. Модерните търговски центрове може да бъдат достатъчно гъвкави, за да се адаптират към постоянно променящите се тенденции в развлечението.
 
investor.bg
© 2006-2019 ARCO REAL ESTATE Всички права запазени