Безплатен телефон 0800 900 25

Как луксозните марки използват имотите, за да поддържат своята ексклузивност?

Публикувана на 22.01.2016

17.04.2013

 

На фона на изобилието от луксозни търговци онлайн и бързото им разрастване до различни пазари по целия свят, как една марка поддържа своята ексклузивност? Как модните къщи като Burberry, Gucci и Louis Vuitton успяват да поддържат и двата начина на продажба, като предлагат по нещо за всеки тип клиенти? Чрез интелигентни стратегии за своите имоти, които включват локация и безупречно внимание към вътрешната архитектура, която идеално изразява характерната индивидуалност на марката, пише Forbes.  

Разбира се, това не означава, че трябва да откриват магазини през няколко пресечки. Луксозната локация трябва да е ексклузивна дестинация, до която купувачите от цял свят пътуват, за да посетят, подобно на клиентите от Азия и Русия, които се редят на опашки в продължение на часове пред сградите на Hermes, Louis Vuitton и Abercombie & Fitch в Париж. От емблематичната локация на тези магазини тези клиенти трябва да знаят, че когато престъпят вратите им, навлизат в един рядък и специален свят.

От Louis Vuitton са майстори в това. Популярността и характерният вид на чантите на компанията, за които копнеят любителите на луксозни стоки от цял свят, бе застрашена от размиване. Но чрез сегментиране на пазара между клиенти, които могат да си позволят чанта за 750 долара, и купувачи, които са готови да платят хиляди за чанта от лимитирано издание, марката успява успешно да поддържа статута си сред най-заможните клиенти.

За тази цел стратегията й за недвижими имоти е особено ефективна. Louis Vuitton заобикаля клиентите си с оазис от лукс, достъпен само срещу покана - от облицования с дърво магазин на "Ню Бонд" и специален ВИП апартамент в Лондон, до магазина с морска тематика, достъпен само с частен джет в Сингапур.

Tom Ford също изключително успешно създава това усещане за ексклузивност, като кара персонала да опознава клиентите и да формира продължителна връзка с тях. Това обаче не би било възможно без физически магазин. Ето защо луксозните марки все повече инвестират в ексклузивно построени градски къщи и салони, създаващи усещане за интимност. Длъжни са. На фона на интернет търговията, която прави клиентите все по-капризни, тези марки са принудени да се отличат с едно запомнящо се изживяване, а имотите им стават важен компонент в изграждането на емоционална връзка с дадената марка.

През последните две години и други луксозни марки последваха този пример: Donna Karan, Giorgio Armani, Stella McCartney, YSL, Ralph Lauren, Alexander McQueen, Tory Burch, Prada, Dior, Vera Wang и J. Mendel. Всички те инвестират сериозно в интериор, като създават магазини, подобни на жилища на много нива, разделени на стаи, с удобни мебели и декорирани в стил, който най-добре подхожда на изложените стоки, независимо дали става въпрос за продукти за дома, детски облекла или дамски дрехи.

Най-добрите търговски вериги успешно подреждат колекциите си сред плюшени дивани, скъпи картини и произведения на изкуството, подобно на изящно декорирана дневна. Най-новите им магазини са места, където купувачите могат да прекарат следобеда с приятели в изпробване на дрехи и обувки.

Необходимостта да се изрази ексклузивността на марката и усещането за интимност при пазаруване са причината, поради която електронната търговия няма да измести напълно физическите магазини. Луксозните вериги винаги ще имат нужда да развиват своята идентичност и да изразяват своето минало, настояще и бъдеще.

investor.bg

© 2006-2019 ARCO REAL ESTATE Всички права запазени